Thursday, August 5, 2010

Adevaratul brand al Romaniei

Zicea domnul Prigoana la un moment dat la TV ca din punctul lui de vedere, brandul Romaniei este clar si fara echivoc Casa Poporului. Doamna Udrea considera ca brandul Romaniei este reprezentat de muntii Carpati. Eu cred ca brandul Romaniei este reprezentat de statul la coada.

Situatia 1: La film

Se considera ca omul cand se duce la film, se duce pentru ca sa se relaxeze. Bine, aici exceptand prietenii care isi insotesc jumatatile feminine la filme gen SATC, care clar se duc acolo ca la munca, nu ca la distractie. Dar sa revenim. Cand te duci sa te relaxezi, incerci sa-ti faci viata cat mai usoara.
Romania - Queuing up in the Carpathian Gardens
Am fost acum cateva saptamani la film la Afi. Sa ne lamurim. La Afi ai un stand principal de popcorn, de la care poate sa-si cumpere oricine orice. In partea dreapta sunt grupate cateva sali si acolo mai gasesti un stand de popcorn. Doar ca la intrarea la stand e un nene care-ti cere biletul la film.
La "ghiseul" principal de popcorn - macel. La celalt mai micut nu era nimeni.
Prima impresie: romanii sunt prosti - pentru ca unora nici nu cred ca le-a trecut prin cap sa se duca sa-si cumpere popcorn de alaturea.
Daca nu sunt prosti, sunt lenesi - "Lasa bah, nu ma mai duc pana alaturi. Cat poate sa dureze sa iei un popcorn si un suc?".
Iar daca nu sunt nici prosti nici lenesi, sunt delasatori si rusinosi - "Cum sa ma duc eu alaturi, sa-l intreb pe nenea de la intrare daca pot sa ma duc sa-mi iau popcorn, daca eu nu am bilet in salile de acolo, ci in alea din partea ailalta?! Ptiu, piei drace!"
In fine, dupa ce romanul nostru de rand a stat la coada la popcorn, se duce catre sala de film. Filmul de dinainte inca nu se terminase. Noi ne-am asezat frumos la o masuta si am asteptat. Ei, in schimb, s-au ingramadit cu mic cu mare la usa. Si au asteptat. In picioare... inghiontindu-se... in caldura. Dar, erau PRIMII care au intrat. O daaaa.

Situatia 2: In aeroport

In aeroport in Madrid, mai precis. Avionul intarziase (deh, sange latin) si noi asteptam sa vina, uitandu-ne pe geam catre pista. La un moment dat, il vedem cum apare la orizont. Ce credeti ca s-a intamplat fix in momentul urmator? Toti romanii s-au asezat la coada! Nu, avionul nici nu se oprise cand s-au asezat ei la coada. Nu, oamenii ceilalti nici macar nu se dadusera jos din avion cand s-au asezat ei la coada. Dar ei erau la coada. Au stat cam o ora, punandu-si bagajele in locul lor, tinandu-si unul altuia randul, dar stand in picioare.
Si tot asa, au intrat PRIMII in avion si au reusit sa ocupe locurile... pe care le aveau oricum pe bilete. In schimb, noi si cei cativa ne-romani, am stat linistiti pe scaune si am asteptat sa intre grabitii.

Situatia 3: Pe autostrada

Weekendul trecut am fost la mare. Am plecat din Bucuresti pe autostrada, unde a fost oarecum aglomerat. La iesirea de pe autostrada spre Fetesti, coada de masini cat vezi cu ochii. Si ma gandeam si eu asa, ca prostu... Vii cu masina si vezi in fata coloana pana, probabil, la statia de taxare. Nimeni nu se misca. Deci nu mai ai unde sa te duci in fata. In dreapta vezi o iesire. Spre Fetesti... Si ce te gandesti tu? "Nahh, lasa, stau aici, in coloana. Doar suntem in concediu, nu ne grabim nicaieri".
Oare exista vreun sofer care circula pe autostrada si nu stie ca daca iesi pe la Fetesti ajungi... TOT LA MARE? Si daca nu stiau, oare nu aveau nicio harta in masina? Mi-e greu sa inteleg.