Tuesday, August 3, 2010

Mai puneti si o apa, va rog

Sunt genul de om care-si face cumparaturile la supermarket/hipermarket. Un drum o data pe saptamana, un portbagaj plin si gata, pot sta linistita pana duminica viitoare.
Dar, ca in viata oricarui om, apar adesea momente care nu pot fi prevazute. Poti avea musafiri neinvitati. Sau apa plata poate sa ti se termine inopinat, iar cum la mama acasa nu am baut decat apa plata, trebuie sa cobor sa-mi cumpar provizii de la magazinul de la parterul blocului.
Locuind intr-un bloc nou, pana acum vreo cateva luni acest magazin de la parterul blocului era un fel de miraj. O fata morgana. Ti se parea ca se vede la orizont, dar nu era decat o iluzie. El nu exista.
Insa acum sunt doua. Doua magazine de unde iti poti cumpara o paine, o apa plata, chiar si o cutie cu cereale.

Si cu toate astea, prefer sa-mi pastrez traditia de cumparaturi o data pe saptamana, la un supermarket/hipermarket. Si nu din cauza preturilor, ci din cauza ca oamenii au timp sa se plimbe printre rafturi si sa se gandeasca la ce vor sa cumpere.
In magazinele de cartier, insa, lucrurile stau altfel. Daca te duci la un astfel de magazin si te asezi la o coada unde sunt doar barbati care asteapta sa le vina randul, totul decurge normal. Fiecare barbat are o listuta in mana, listuta scrisa cu creionul pe hartie chiar de jumatatea lui mai buna, iar cand ii vine randul citeste tot ce e pe listuta, doamna il serveste, el are banii pregatiti, plateste si pleaca.
Dar, cand la coada stau si asteapta femeile, situatia se schimba radical. Femeile nu au o lista, o logica, o coerenta. Desi sunt capabile sa scrie niste cuvinte pe o hartie (sunt convinsa ca fiecare dintre ele face cate o lista pentru partea masculina a familiei), nu o fac. Si ajung la coada si incep:
- Dati-mi si mie o paine, un lapte, o faina, un pachet de unt si o sticla de bere Burger la 2l. Stiti, imi vine cineva in vizita si s-o bag la frigider sa-l servesc.
- Face x lei.
- Stati asa, mai dati-mi si o punga sa pun niste rosii.
- Poftiti... Face x lei
- Aaa, ca era sa uit. Dati-mi si niste drojdie de bere. Stiti, vin nepotii in vizita si vreau sa le fac niste gogosi. Stiti cum le mananca?
- Uitati aici, face x lei.
- Si mai dati-mi si o ciocolata. Nu prea le da voie maica-sa sa manance ciocolata, da' sunt si ei copii. N-o fi foc...
- De care?
- Pai de care aveti?
- Pai avem asa si asa si asa.
- Dati-mi una mai buna... Poiana.
- Stati sa vi-o bag in punga. Face x lei.
Femeia incepe sa se scotoceasca in geanta dupa portofel, de parca nu s-ar fi asteptat sa plateasca.
- Uof, numa' eu mai lipsesc din geanta asta! Sunt asa proaste, nu gasesc niciodata nimic. N-au separeuri.
Gaseste in sfarsit portofelul.
- Cat ati spus ca face?
- Atat.
- Uitati aici.
Femeia plateste, primeste rest, da sa plece. Exact cand sa zici si tu "Dati-mi si mie un pepene si 2 rosii", se intoarce
- Aaa... Mai puneti si o apa, va rog.
Nu-ti vine sa le zici vreo doua?