Thursday, August 12, 2010

Thomas the Tank Engine - mai destept decat CFR

Il vedeti pe asta mic din poza? Imi imaginez ca e un copilas pasionat de trenulete. Imi imaginez ca se uita fascinat la trenuletul lui, primit de Craciun, cum se plimba el pe sine si-si imagineaza verzi si uscate. Cum acolo trebuie sa incetineasca pentru ca pica pietre de pe munti, cum dincolo trebuie sa opreasca pentru ca e pradat de hoti, cum oamenii coboara in statii, pentru a se duce in treaba lor.
Si imi mai imaginez ceva. Imi imaginez ca daca i-am da copilului astuia sa rezolve urmatoarea problema, logica lui puerila ar functiona mult mai bine decat cea a "oamenilor mari"
Se da o linie dreapta de x km, pe care este montata o sina de tren. Trenul circula pe acea sina nestingherit. La un moment dat, sina de tren se intersecteaza cu o strada circulata de masini. In plus, strada asta face legatura dintre un drum si o statiune. Sa-i zicem Neptun. Sau Costinesti.
Acum se pune urmatoarea intrebare:
"Mami, cand tu ai un drum de x km, care se intersecteaza la un moment dat cu o strada, unde ai face tu statia in care sa se urce lumea in trenuletul tau? In intersectie sau oriunde altundeva pe linia dreapta, dar in apropierea statiunii?"
Nu stiu voi ce credeti, dar eu sunt convinsa ca baietelul din imagine (sau oricare alt baietel, fetita, catelus sau soricel) ar pune statia undeva pe linia dreapta. Nu in intersectie. Cred ca si-ar imagina si el ca daca pui o statie in intersectie, blochezi toata circulatia. Tii masini aiurea pe loc. Ii faci pe oameni sa-si piarda vremea.
Nu! La noi la mare, in Neptun, de exemplu, statia de tren e in mijlocul intersectiei.
Oare n-o fi fost niciunul mai destept care sa zica "Bah, nu puneti statia in intersectie" "De ce?" "Nu stiu, dar parca arata urat."