Aglomeratie, blocaje, claxoane… Cam asta ar fi traficul rutier din Bucuresti descris in 3 cuvinte. La ore de varf, in afara orelor de varf, cateodata si noaptea, sambata, duminica, in principiu cam oricand.
Exista insa anumiti factori care agraveaza aceasta descriere. Haideti sa analizam cativa dintre ei:
1. Ploaia
Ploaia este un factor general care influenteaza traficul rutier din Bucuresti. Indiferent de zi, de ora sau de zona, atunci cand ploua (indiferent cat de putin), se merge bara la bara.
Solutia: Bucurestiul in balon… astfel incat sa nu mai ploua niciodata in oras.
2. Luni dimineata
Luni dimineata este un factor temporal care aglomereaza Bucurestiul pana la refuz. Am ajuns la parerea ca unii oameni lucreaza doar luni dimineata… sau cel putin isi folosesc masina doar atunci. Bucurestiul e un infern in prima zi din saptamana.
Solutia: Renuntarea la calendar sau scoaterea zilei de luni din acesta.
3. Orange Movie Night
Un factor temporal si local foarte important. Adica miercuri seara nu te poti apropia de zonele din raza de actiune a Plaza si Mall Vitan.
Solutia: Mersul pe jos la film… Popcornul si sucul ingurgitate in timpul filmului produc destule calorii. Ardeti caloriile! Mergeti pe jos la film!
4. Politia rutiera
As fi putin ipocrita sa nu recunosc faptul ca s-a intamplat de cateva ori sa se circule mai bine atunci cand era un politist in intersectie. Dar sunt prea putine cazurile astea, pentru ca de obicei, atunci cand e un politist in intersectie, intersectia se blocheaza total.
Solutia: e putin evidenta, nu?
5. Calea Dorobanti (mai ales vara si mai ales seara)
Factor local (si temporal) care impiedica cetatenii de rand sa circule prin zona. Ca sa fim directi, cu cat e mai scumpa masina pe care o ai in posesie, cu atat va fi mai mica viteza de circulare pe calea Dorobanti in zona cafenelelor. Cum sa te observe muritorul de rand sau pisi de sub umbrela, daca tu treci cu viteza luminii?
Solutia: Crearea unei benzi speciale pentru posesorii de masini scumpe si foarte scumpe. Eventual chiar pe trotuar, printre mese.
6. Accidentele rutiere
Factori temporali si locali. Unde e un accident, toata lumea e gura-casca. Intr-adevar, natura umana ne-a facut putin macabri, dar sa ne vedem de drum totusi… Zic si eu.
Solutia: Amplasarea unor panouri imense in zona in care a avut loc accidentul, care sa afiseze imagini cu masina accidentata si victimele soldate, astfel incat gura-casca sa poata vedea si din mers cele mai mici detalii.
7. Trecerea pe strada a unei fete caracterizata drept “foarte buna”
Fata trece, soferul se uita dupa ea, o claxoneaza, o apostrofeaza etc., uita sa mai fie atent la trafic, uita sa franeze, intra in sant sau in masina din fata.
Solutia: Interzicerea accesului fetelor “foarte bune” in zonele frecventate de masini
Mai astept si alti factori din partea voastra.
Vanda.
11 comments:
Se mai pierde timp in trafic atunci cand un sofer se da jos din masina, sa il ameninte cu bata sau pistolul pe cel care l-a enervat.
Solutie: Crearea unor spatii special amenajate pentru lupte de strada, in caz de urgenta/nevoie.
Se renunta definitiv la sperante cand smecherul de pe sina de tramvai iti taie calea.
Solutia:linia continua de langa sine sa mascheze un sir de mine antitanc.
Bonus:in zonele cu trafic mare sa se amenajeze standuri cu popcorn ca sa putem urmari cat mai bine exploziile.
Bonus II: sa se dea in reluare fazele cele mai tari, tombola pentru privitori cu piese/ttrofee ramase dupa explozii.
Cand masinile firmelor de specialitate ridica tot ce nu e parcat legal, se asteapta juma` de secol dupa ele.
Solutie: angajat baieti solizi, studii medii, limba straina cunoscuta: romana si pus langa trotuar cu bata in mana; sa astepte soferul indisciplinat si cu cat e mai penala parcarea(spatiu verde, statie RATB, iesire/intrare in parcare/bloc/spital/etc, sa il maseze peste degete cu parul/ranga din dotare.
cel mai decisiv factor este prostia....
pune la socoteala si vineri dupa amiaza, perechea zilei de luni dimineata
Agitatia soferilor sau cum a zis alexuțu prostia. Se poate circula mult mai bine dc ar fi mai mută amabilitate. Si claxonatul chiar e inutil nu ajuta la nimic e fix o dovada de frustrare penibila. Pt toti cei care folosesc claxonul in mod abuziv DA DA de ziua lor.
vanda ai permis? conduci bine? si ce? conduc altii atat de prost ca sa te incurce si pe tine stai linistita.
p.s. eu raman la parerea ca 99% din femei trebuie sa se lase de sportul asta numit condus si vreo 70% din barbati.
"Daca nu esti in stare, stai acasa!"
@alexxutzu: da, am permis. daca o sa spun ca (,) conduc bine o sa sune a lauda de sine care nu miroase-a bine :P sunt ok, nu dau gherle prin trafic si ma descurc onorabil si in a-i evita pe cei din cele 99% / 70% mentionate de tine.
Drept dovada, in 5 ani de condus, m-a lovit un sigur retardat care a trecut pe rosu si caruia chiar n-am mai avut ce sa-i fac.
nu e nicio lauda vanda crede-ma, cand exista atatia dobitoci in trafic. felicitari si la cat mai putine incidente neplacute ;)
poza ...iti apartine...?! pot sa o folosesc si eu?! merci :*
buna Mona. http://storage0.dms.go4it.ro/media/2/84/1999/2542037/2/trafic-bucuresti.jpg
- sexul oral practicat in mers pe cele doua scaune din fata :)
- messuitul pe telefon
- gramada de draci in cap pe care ii ai de la munca
- gramada de draci in cap pe care ii ai de acasa :)
- eu uneori (mai mereu cand ma grabesc) :)
- un amic de al meu caruia ii e "frica" de traficul din bucuresti
- mai las si pe altii .. :)
Post a Comment